Kärlek.

Kärlek är stort! Den gör oss till en bättre version av oss själva. Att vara älskad och att älska. I mina yngre dagar var nog kärlek synonymt med beroende. Jag var beroende av personer. Det är jag fortfarande fast på ett annat sätt nu. Jag har vuxit och utvecklats som människa. Jag har mognat. Jag är inte längre i samma beroendesituation rent känslomässigt som jag en gång var. Idag älskar jag mer än någonsin! Jag har en fin man o h fyra galet underbara barn. Jag älskar! När jag fick mitt första barn, en flicka, så fick kärlek en ny omfattande betydelse. Jag hade aldrig känt något som ens kom i närheten av den värme, oro och glädje jag kände då när jag tittade på min flicka. Sen fick jag en pojke och känslan var densamme. Men jag lärde mig att kärlek blir bättre, större när man älskar fler! Sen kom en flicka till och till sist en pojke. Mina barn. Jag är mamma. Jag tog anställning på livets viktigaste företag. Jag får lön i kramar, fina ord, stolthet och glädje. Min titel blev; mamma. Jag är MAMMA. MAMMA till fyra. Det är ett ärofyllt arbete. Mina arbetsuppgifter är att vägleda dessa fyra i livet utan att ta över. Jag ska stötta i svåra situationer, jag ska alltid finnas där, jag ska utmana och följa dem i livet. Jag ska blåsa bort det onda, torka bort tårarna, ge dem mun axel. Jag ska ge råd, goda ord och alltid finnas där. Jag ska svara när de ringer, öppna när de knackar och lyssna när de pratar. Jag ska vara där för alltid. Det är vad kärlek är. Kärlek är varmt, mysigt som rosa fluffiga moln. Men på samma gång är det ständig oro...men oron är över allt som kan hända er. Det kommer hända er...men jag kommer att finnas där när det händer.Jag älskar er! Allmänt